niedziela, 18 marca 2007

Aaaarghh, czyli jak mnie wkurza opis zmian

Adam Dziura ostatnio "stworzył" skrypt, który wymaga od Wikipedystów umieszczenia w polu opisu zmian jakiegokolwiek tekstu, a przynajmniej dwukrotnego kliknięcia przycisku "Zapisz", aby zapisać edycję. Moim zdaniem pomysł jest chybiony:


  1. Wkurza mnie niebotycznie, gdy robię edycję w mojej przestrzeni użytkownika.

  2. Wymaga wpisania opisu zmian, gdy wcale nie jest on potrzebny.

  3. Zabiera czas.

  4. I najgorsze: to jest dostępne już w oprogramowaniu MediaWiki (domyślnie włączone dla anonimów), a użytkownicy wyłączają to, jeśli im się nie podoba, w Preferencjach.


Po co więc wymuszać na użytkownikach wypełnianie opisu zmian? Wandalizmów to nie zmniejszy, wcale nie będzie trudniej ich wychwytywać, zaoszczędzi to czasu wrzucającym {{ek}}i. I najważniejsze: Dobrze jest wypełnić pole opisu zmiany, lecz dalej (chwała głosującym) nie jest to wymagane.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Cóż mogę napisać... W tak krótkim wpisie aż tyle nieprawdziwych informacji...

* Skrypt napisał Nux (ja go tylko namawiałem do tego).
* Wymuszanie opisu jest wyłączone domyślnie dla wszystkich.
* Domyślnie wyłączone jest także dla anonimów.
* Skrypt można wyłaczyć: Nux przygotował specjalny kod wyłączający to.
* Pod polem opisu zmian znajduje się lista wstawiające często używane opisy zmian - wystarczy kliknąć na wybrane - nie trzeba całego tekstu wpisywać samodzielnie.

Czy to ilość wandalizmóm nie zmniejszy... Tu się można kłócić - jeżeli ktoś zwandalizuje stronę brzydkim słowem to to samo słowo umieści w opisie zmian... a co... A jeżeli musi kliknąc 2 razy to może się zastanowi czy napewno chce zwandalizować... Także zajmie mu to więcej czasu.

Michał Połtyn pisze...

Ad.1: Sprawdziłem historię Onlyifediting.js i widziałem Ciebie jako autora (przynajmniej tego, ktory to tam umieścił)
Ad.2: Ach tak? To dlaczego mi i innym osobom również to się "niepokazywało" w tej postaci?
Ad.3: Każdy może się mylić. ;)
Ad.4: Zacytuję Herr_Krissa: "A skąd mają o tym wiedzieć newbies?"
Ad.5: I co? Będę klikać opis zmian w _mojej_ przestrzeni brudnopisowej?

Anonimowy pisze...

Ad. 1. Ale jakbyś zobaczył to ja to umieściłem jako skrypt stworzony przez 2 użytkowników forum Opery (Opera to złoooo ;) )
Ad. 2. nieprecyzyjnie się wyraziłem - chodziło mi wymuszanie dostępne w Mediawiki.
Ad. 4. Newbies ma tego nie wiedzieć - ma opisywać zmiany (najwyżej się przyzwyczai do podwójnego klika).
Ad. 5. to może będzie się dało zmienić...