niedziela, 15 kwietnia 2007

Oryginały

No więc stałem się dumnym posiadaczem oryginalnej płytki DVD z serialem Skazany na śmierć. Ach, jak niezmiernie się ucieszyłem, gdy trzymałem w rączkach oryginalnie zapakowany produkt. Czym prędzej pobiegłem do domu i włożyłem płytę do czytnika.

To, co nastąpiło potem przerosło moje naśmielsze oczekiwania. Od razu, po uruchomieniu krażka pojawił się spot, w którym mówi mi się, że "piractwo to kradzież". Poprzedzone jest to chwytnymi sformułowaniami pokroju "Nie ukradłbyś samochodu/filmu/czegoś-tam-jeszcze". Wszystko super, bo rzeczywiście piractwo jest złe i powinno być tępione. Jedno pytanie: Dlaczego pokazuje się to osobie, która kupiła legalną kopię i nie jest tym samym w konflikcie z prawem? Czy osoby umieszczające ten spot nie pomyślały o tym, że gdy ktoś zrippuje i udostępni w Sieci odcinki Skazanego... to i tak nie będzie wśród nich tegoż? Cóż, jak zwykle kupujący oryginały tracą na tym...